onsdag 10 november 2010

Tidig morgon på spinningcykeln

Klockan ringde tidigt.....kändes det som i varje fall. Bara att bita ihop och slänga på sig träningskläderna och cykla ner till gymmet för att möta upp de tappra deltagare som tagit sig till gymmet så tidigt.

Första minuterna kändes benen lite sega, men sedan släppte allt och jag kunde trycka på bra i backarna. För backar var vad det handlade om.....backe efter backe....!

Nu laddad med stor frukost och mer energi är det dags att fortsätta dagen som fått en riktig bra start.

Morgonträning är verkligen toppen!

2 kommentarer:

  1. Hej,
    har har läst din blogg i några veckor nu och dina spinningpass verkar innehålla väldigt många tunga backar. När jag tränar spinning tycker jag oftast det är lättare att trycka ur de sista krafterna och känna mjölksyran om man (gärna som sista låt) kör en riktigt snabb spurtlåt. Brukar du variera dina pass eller är din filosofi mer att tungt gör mer nytta?

    Uppskattar din blogg, bra läsning varje dag!
    Mvh Johan

    SvaraRadera
  2. Johan: Jag brukar variera mycket, men just nu har fokus legat på lite tyngre sträckor med backar. Men självklart blandar jag upp backarna med raksträckor för att man verkligen ska få köra ur benen. Jag tror att variationen är det bästa. Normalt sätt kör jag mycket intervaller under mina pass och nästa vecka blir det mer fokus på intervaller igen. Bra reflektioner du har angående spinningen och kul att du hittat hit!

    SvaraRadera