onsdag 20 april 2011

Ben igen...


Morgonens mage nu v 26.

Pigg och riktigt sugen på att köra rumpa/ben cyklade jag ner till gymmet i morse. I dag är det passande nog vila från all annan konditionsträning, eftersom benen behöver några timmar på sig för återhämtning. Passar mig perfekt att lägga vilan en dag mitt i veckan. Rumpa/ben passet bestod av de vanliga övningarna jag kör där största fokus ligger på rumpa/teknik/lätta vikter. Hann även med att super-seta en övning axelpress och bicepscurl samt en baksida axel. Känns fortfarande riktigt bra med styrkan, men självklart är vikterna inget att tala om. Min målsättning nu under graviditeten är bara att underhålla de muskler jag har och hålla kroppen stark och smidig.

Jag känner mig grymt energisk och det kan behövas då helgen som väntar kommer bjuda på riktigt mycket flyttande, packande, shoppande, umgänge med vänner och familj, träning, ihopsättning av möbler, överraskningar i form av påskägg till familjen, målande och mycket, mycket mera......

Min älskling drar ett oerhört tungt lass just nu när han utöver krävande heltidsjobb åker ut till huset varje kväll för att fixa, städa och jobba hårt med att montera möbler bara för att jag ska få det precis som jag drömmer om!

Blir nog till att överaska honom med ett extra fint påskägg....

4 kommentarer:

  1. Fantastiskt vilken fin kropp du har och din mage är så fin! Kul att det känns bra med träningen!

    SvaraRadera
  2. Din man Marcus20 april, 2011

    Kan jag få ett STORT ägg med sömn?

    SvaraRadera
  3. Camilla: Tack snälla!
    Älskling(Marcus): Är inte sömn överreklamerat? Trodde det kanske var något annat du ville ha...:)

    SvaraRadera
  4. Jag måste säga att du har en fantastiskt fin mage! Det får du säkert höra hela tiden men då får du höra det igen :)
    (hälsa maken att han ska få ett STORT ägg men att det dröjer lite, det ligger på jäsning och är inte beredd att "kläckas" än. Men det som kommer blir en halv minivariant av honom själv ;) )

    SvaraRadera