tisdag 5 april 2011

Gilla att plåga!

Morgonen inleddes med min spinningklass på 45 minuter. Efter gårdagens urladdning så var jag lite orolig för hur kroppen skulle svara på att åter hoppa upp på cykeln och riva av ett tufft pass.

Kroppen är fantastisk och det gick kanon! Benen var visserligen lite tunga och sega, men med lite vilja så övervinner man allt!

Fick frågan av en kund:

-Hur fixar du att ladda om från måndagkvällens pass till tisdagmorgon, nog så jobbigt för oss "vanliga" kunder, men du är dessutom gravid?!

Stämmer att det kan bli lite kort återhämtning däremellan....men att ladda om för att ge mina kunder ett kanonpass är inte svårt dessutom har jag tränat på det under många år.....:)Till saken hör även att jag är grymt morgonpigg och älskar att ta till vara på varje sekund av dygnets 24 timmar!

Var på besök hos min barnmorska idag och alla värden var superbra! Magen växer precis som den ska och allt såg bra ut! Har tur som har en mycket bra barnmorska som verkligen uppmuntrar träning och mitt instruerande. Hade samma barnmorska under förra graviditeten så hon känner mig....och min träningsglöd..:)

2 kommentarer:

  1. Hej,
    jag har en liten fråga gällande träning när man är gravid. Jag är absolut för att man ska träna men jag har hört att det är bra om man kan undvika mjölksyran, d.v.s. att man inte ska träna så hårt. Vad har du hört och hur ställer du dig till problemet?

    Mvh Lisa

    SvaraRadera
  2. Lisa: Mjölksyreträning ska man absolut undvika. Finns överhuvudtaget ingen vits med att träna mjölksyreträning om man inte är elitidrottare. Träning anpassad efter dina egna förutsättningar är det bästa och att tänka på att under en graviditet tränar man inte för att bli bättre utan mer för att underhålla de muskler och kondition man har!

    SvaraRadera