tisdag 12 april 2011

Tungt


Innan passet i omklädningsrummet....och svettig efter passet.....!

Denna tisdagmorgon började lite segare än vanligt. Det märks direkt på kroppen när jag inte sover de där 7 timmarna jag egentligen behöver. Klockan ringde första gången 05.50....sedan 05.55......tillslut 06.05 kom jag upp ur den sköna sängen.

På med spinningkläderna, i med en liten frukost på stående fot och ut genom dörren och skynda ner till gymmet till ett i dag riktigt stort gäng träningssugna kunder.
Upptäckte rätt snart att jag inte hade rätt musik med mig.....suck! Blev till att improvisera och tänka till lite extra för att trots detta lilla misstag bjuda kunderna på ett tufft, utmanande och jobbigt pass. Tror jag lyckades rätt bra...i vilket fall var jag helt slut efter passet.

Det är lite tufft för kroppen att hinna återhämta sig fullt efter måndagkvällens urladdning i spinningsalen trots mycket påfyllnad i form av mat, men det är åter igen sömnen som måste ökas på. Denna vecka är fullspäckad så kanske bara att gilla läget och försöka ta chansen till en powernapp när tillfället ges!

Försökte mig på ett par styrkeövningar i gymmet efter spinningen, men insåg rätt snabbt att det var totalt bortkastat med tid då jag var helt slut och ville hem och äta frukost nummer två! Styrketräningen får vänta till imorgon istället!

Ett snabbt ombyte till torra kläder för att sedan ta vägen förbi mitt favoritbageri och köpa gott frukostbröd! Jag älskar bröd! Njutningen av frukost nummer två blev fullkomlig!

12 kommentarer:

  1. Jag älskar också bröd! Speciellt med kaffe till :)

    SvaraRadera
  2. Härligt med bröd...

    SvaraRadera
  3. Bröd är fantastiskt gott men försöker med en egen hemmasnickrad variant av LCHF och då vill jag iaf undvika alltför stora mängder av kolhydrater

    SvaraRadera
  4. Även jag älskar bröd i alla former.
    Bara en fråga till alla som inte vill/vågar äta bröd: Hur klarar ni av att inte njuta?

    Jag hörde någon som försökte mala nötter och baka på det!

    SvaraRadera
  5. Joakim (idrottspsykolog)12 april, 2011

    Visst, visst kan man äta bröd! Det är det ljusa brödet som man kan vara lite försiktig med. Dock vill jag bara säga att vi som tränar mycket inte behöver oroa oss om det "farliga" vita mjölet.

    Att sedan byta ut det vita mjölet och baka med malda nötter... Kanske bättre att njuta av riktigt mjöl ibland än att vara rädd för allt det "farliga".

    SvaraRadera
  6. Maria Eriksson12 april, 2011

    Hur gör ni som undviker kolhydrater! Äter ni inte frukt, grönt eller gott ungsbakat bröd?

    Tänk att hjärnans energi kommer just från kolhydraterna! Att då inte ge den energi...

    (Tack Jenny för en superinspirerande blogg)

    SvaraRadera
  7. Många vågar inte äta bröd! Dessa många kan ändå proppa i sig proteindrinkar med tillsatser, E-nummer i maten... bara för att man läst just att bröd kan vara farligt! Njut bara njut!

    Skoj att höra att någon ändå försöker ta upp det gamla barkbrödet och gjort en modern variant med malda nötter istället! Nja, jag föredrar riktigt bröd med mjöl (inget bark här inte).

    SvaraRadera
  8. Skoj att så många är engagerade i just detta ämne som verkar vara riktigt hett...:) Jag som sagt äter bröd av alla sorter och skulle ALDRIG byta bort det mot något annat! Men vi får även respektera och förstå de som inte vill äta bröd av någon anledning...

    SvaraRadera
  9. Klokt att du prioriterar sömnen. Den är ju super viktig för att man ska kunna fungera och orka. Speciellt nu när du är gravid kan jag tänka mig.

    SvaraRadera
  10. Maria Eriksson

    För min del handlar det inte om att undvika kolhydrater helt och håller för det går inte.
    Bröd, pasta, ris, bullar (som är min svaga punkt) behöver jag inte äta varje dag.
    Tränar 5-6 gånger i veckan och det funkar hur bra som helst.

    SvaraRadera
  11. Det jag även tänkte säga är att det bästa målet är det som passar just dig och som du mår bra av.
    Dock tror jag att vi generellt äter för mycket kolhydrater och rör oss för lite vilket gör att får övervikt

    SvaraRadera
  12. Maria Eriksson13 april, 2011

    Jag håller med dig Mikael att vi alla ska äta det som passar just oss...

    Men det finns dock allt för många som är rädda för att äta kolydrater och det är en HELT annan sak. Att det då finns folk som försöker undvika kolhydrater helt, är lite farligt då de troligen inte har kunskap om vad kroppen har för behov.

    SvaraRadera