fredag 27 maj 2011

Från seg till pigg

Vaknade efter ytterligare en rätt sömnlös natt med många uppvak. Minns att det var på samma sätt när jag väntade vårt första barn-just det här med de ständiga uppvaken för att gå på toa och på sätt och vis är det väl en slags träning inför de i bland sömnlösa nätterna som väntar längre fram.......:)om det nu inte är så att "lillen" kommer sova hela nätter på en gång-vilket knappast är troligt!

Två ägg hann jag med innan jag var tvungen att cykla till tåget. Riktigt trött och somnade i princip stående på de korta 7 minuterna tåget tog in till stan. Nere på gymmet tog jag en banan för att få lite mer energi innan styrkan och sedan var det bara att ösa på. Riktigt bra med många repetitioner på biceps och triceps som fick sig en omgång i dag. Spinningen som endast är 30 minuter lång var riktigt tuff idag, men det var en härlig känsla under hela passet. Kroppen svarade fint och styrkan i benen och uthålligheten var kanon! Kände mig så pigg så benen fick ytterligare 20 lugna minuter på en arctrainer.

Nöjd och tillfreds tog jag mig hem igen för att äta frukost nr två och ta det riktigt lugnt resten av dagen med jobb hemifrån och sedan musikal på dagis. Fredagsmys naturligtvis....

3 kommentarer:

  1. Ja det är sannerligen en fröjd att få sova hela nätterna utan att kissa en enda gång :) trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Snubblade in på bloggen.
    Kul och Intressant, speciellt eftersom jag nyss fått mitt första barn och är löpare i grunden.
    Va härligt att du kan träna på bra så här långt in i graviditeten! jag var tvungen att sluta i 5 mån, och födde i vecka 36. Precis startat det tunga arbetet med att träna upp igen.

    SvaraRadera
  3. Det verkar som att du haft en bra dag Jenny! Glöm inte köpa glass till kvällen nu då ;)

    SvaraRadera