måndag 30 maj 2011

Njutning

Gårdagen blev en riktigt skön dag med många aktiviteter. Hela förmiddagen spenderade jag och min prinsessa i köket för att tillsammans baka en härlig bärpaj, gott bröd till kvällen och desutom göra en kycklinggryta till lunch. Underbar kvalitetstid och samtidigt få så mycket gott gjort! Eftermiddagen bjöd på plock och städ i huset och därefter en skön urladdning i spinningsalen. Min lott denna söndag var även att fixa veckans storhandling så det vara bara att köra vidare till Maxi och spendera närmare 2000 kr på mat-ja, vi älskar mat i vår familj och jag köper kvalitetsvaror så då kostar det lite....men absolut värt varenda krona!

Och ja, pajen var fantastiskt!

Jag tycker att man ska njuta av livet och fånga dagen-ALLTID!

Nu går det dessutom undan och det är inte så lång tid kvar tills vi blir en till familjemedlen. Dagarna bara rusar på så jag knappt hinner med! I natt så vaknade jag av en otroligt livlig "lillen" som vände och vred på sig så magen fick väldigt intressanta former.....märks att han börjar bli stor nu och det är väldigt trångt för honom då han ska vända sig..Jag älskar att ligga vaken, lägga händerna på magen och "prata" med min lilla bebis. Går inte att beskriva hur det känns, men helt fantastiskt är det.....

Nu till lite träningssprat också, började dagen med en styrka för rygg och axlar. Kändes bra och lagom ansträngande. Men, jag måste nog erkänna att jag ser mer fram emot kvällens spinningklass då det känns som att det ger mig så mycket mer just nu! Otroligt skoj att instruera och köra spinning just nu, hoppas den känslan håller i sig!

5 kommentarer:

  1. Vill bara säga att du, Jenny är en stor förebild för mig och jag älskar dina pass och din härliga inställning till livet!
    / en av dina mest trogna spinningkunder

    SvaraRadera
  2. Ja matkontot är lite högt hos oss också. Bra mat och god mat är det som gäller. Annars kan det liksom kvitta. Härligt att du kör på trots växande mage. Jag blir snart av med min och hoppas vara i dojjorna om några evckor igen. Kämpa på.

    SvaraRadera
  3. Matkontot är högt hos också, och vi är också rätt så kräsna vad gäller kvalitet även om vi är dåliga på att köpa ekologiskt. Men samtidigt tycker jag det är värt det, jag drar gärna ner på annat för att få riktig mat i magen!

    Vad mysigt det låter med mamma-bäbisimagen-kvalitetstid :)

    SvaraRadera
  4. Härlig inställning!

    SvaraRadera
  5. Vi handlar mat för nästan 6000/mån. Då är vi iofs 5 st men än så länge är ju inte barnen så stora. Det blir värre om några år. Haha. Det är som sagt värt att lägga pengar på mat. Jag brukar säga att min favoriträtt är mat :) Härligt att det börjar närma sig med bebisen! Vi trogna spinningkunder är glada att du kan köra på och hoppas att ditt uppehåll blir kort

    SvaraRadera