tisdag 10 maj 2011

Måste ha......



Tidigt i graviditeten var jag grymt sugen på salta lakritsfiskar därefter alla olika tänkbara juicer(gäller även i dag särskilt grapefruktsjuice) och nu är min stora craving äpplen av en bestämd sort nämligen de där läskigt gröna Granny Smith som jag inte gillar i vanliga fall......konstigt! De lockar mig med sitt saftiga halvsura innandöme och blanka(och säkert inte helt äkta yta)fina gröna yttre.

Annars så är det väldigt mycket mejeriprodukter just nu som jag är sugen på allt från mellanmjölk(måste vara just mellanamjölk) till arlas narurella 3% sura yougurt. Jag kan äta hur mycket som helst av den underbara sura yougurten och gärna precis innan jag ska sova.Jag lyssnar på kroppen och ger den precis allt den vill ha och även om det så är sent innan sängdags. Jag tror stenhårt på att är jag sugen på just mjölk då behöver min lilla bebis säkert det och det är klart lillen ska få det han behöver.

Något som jag däremot äter mängder av i vanliga fall är cashewnötter, men de små godingarna kan jag inte ens titta på så mår jag illa......lustigt!

I morgonkväll blir det ytterligare ett spinningpass då jag hjälper en kollega med ett pass. Blir nog välbehövligt då jag är hemma hela dagen med en riktigt busig 4-åring som har ledigt från dagis imorgon. Tänk att jag redan längtar efter att få hoppa upp på spinningcykeln igen!

2 kommentarer:

  1. Haha det är faktiskt lustigt hur kroppen kan ända sig så mycket hela tiden! Men jag tror du gör rätt som ger den det den vill ha. Sov gott :)

    SvaraRadera
  2. Haha ja det är konstigt det där :) Cashewnötter innehåller ju ändå massa zink och sånt bra, men bebben kanske redan fått tillräckligt av det :)

    SvaraRadera