måndag 2 maj 2011

Hel knäpp söndag



Inledde denna härligt soliga morgon med en promenad i skogen!
Bilden är från i höstas vid sommarstugan.

Måste vara graviditetshormonerna som spelar mig stora spratt!? Jag har blivit väldigt glömsk, snurrig och humöret pendlar minst sagt från toppen till botten! Inte så lätt för övriga familjemedlemmar att veta vilket humör jag är på:)

Söndagen bestod av mera fix och trix med huset, en hel del shopping och så klart min spinningklass på kvällen. Vi bor alltså numera ca 20 minuter utanför stan och i går kväll tog jag bilen in till gymmet riktigt peppad för att köra spinning efter en dag av total vila. Precis när jag parkerat bilen och gått in genom dörren på gymmet så märker jag att jag inte har mina nycklar(behöver dom för att komma in i omklädningsrummet och till mitt låsta skåp där jag har allt som jag behöver till spinningen.....)Endast 10 minuter kvar till dess att klassen ska börja....vad gör man?

Detta får inte bara hända tänker jag och börjar gråta lite inombords av ilska och irritation på mig själv-hur kunde jag glömma de viktiga nycklarna!

Ringer så klart min kära man och utan att jag behöver fråga så säger han:
-Jag sätter mig i bilen nu och kör in med dina nycklar, kommer om 15 minuter!


Behöver jag säga att jag är oerhört lyckligt lottad....någon annan hade kanske tyckt att jag kunnat köra i gympaskor och bara gilla läget....

Jag informerade kunderna om situationen och de köpte läget helt och fullt och började cykla på egen hand- klassen kom igång 15 minuter sent, men med full utrustning så hoppas och tror jag att jag lyckades samla ihop mig och köra ett riktigt bra pass ändå!? Ingen idé att stressa upp sig utan bara försöka tänka klart och lösa situationen!

Snurrigt värre, men ett riktigt bra slut på en knäpp söndag! Jag lär inte glömma mina nycklar igen i varje fall!

3 kommentarer:

  1. Trist att glömma nycklarna men tur att det löste sig. Nu lär du inte glömma nycklarna igen :)
    Hoppas dagen idag har varit bättre och att ni kommer i ordning bra i huset!

    SvaraRadera
  2. Tur det löste sig! Typiskt grej att bli riktigt irriterad på sig själv - men du har en bra ursäkt ju!!

    SvaraRadera
  3. Sånt som händer...Vi är ju bara människor allihoppa :)

    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera