torsdag 19 maj 2011

Starka ben


Favorit nu är att mosa en banan ihop med en mogen avocado......låter skumt, men det är fantastiskt gott!

I dag kändes benen starka och relativt pigga med tanke på all spinning den senaste tiden. Jag startade upp träningspasset med en ny skojig axelövning jag fick tips om där man jobbar tre övningar i en följd med ganska lätt vikt. Brände riktigt gott i axlarna....sedan blev det ett par övningar för ryggen och biceps.

Spinningpasset i dag var enbart backar från start till mål. Fick inte igång kunderna riktigt men jag hoppas och tror att deras ben är ordentligt möra i morgon. Passet bestod av tre block med tempoökningar i backe, vilket sliter en hel del och jag var åtminstone helt slut i mina ben efteråt. Det svåra tycker jag är att få ALLA kunder att förstå att de måste ha motstånd på och det ska göra lite ont och vara förbaskat jobbigt-då kommer resultaten!

Nu blir det till att ladda kroppen med en massa energi inför imorgon då jag har min vanliga morgonklass och sedan hjälper en kollega med en spinning på kvällen. Jag ser redan fram emot det......:)

Jag vet att jag är grymt dålig på att få med mig kameran till gymmet.....men jag ska försöka komma ihåg den i morgon! Ska försöka fånga några övningar på bild, men lite svårt är det att fota själv(får ta speglarna till hjälp)!

4 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att avokado och banan är smarrigt. Vad gäller spinning så förstår jag vad du menar. Ibland är det en utmaning att få alla att hänga på och utmana sig själva. Det är bara och hänga i och fortsätta peppa så kommer även de att komma dit. Även jag kör en spinn imorgon bitti! Så vi kan tänka på varandra!! kram

    SvaraRadera
  2. Sara Demir19 maj, 2011

    Jaa! Vad kul att läsa att du ska ha spinningen imorrn! Sur över att missat lunchen igen! Så när jag funderade på att vakna tidigt kom det här som ett paket på posten! Vilken tid blir passet imorrn?

    SvaraRadera
  3. Marta: Var länge sedan du var med......jag borde i och för sig kanske komma på ditt pass någon dag och få lite inspiration!Kram
    Sara: Ja, jag saknade er på passet i dag.....kom i morgon antingen 07.20 på morgonen eller på kvällen 17.20!!!

    SvaraRadera
  4. Usch, det där låter verkligen inte gott i mina öron :) Men vi är ju olika och tur är väl det!

    SvaraRadera