tisdag 24 maj 2011

Ingen fokus på styrkan just nu


Styrketräningen går lite trögt just nu. Har tappat lite av mitt driv när det gäller styrkan. Jag har alltid älskat min styketräning så det känns lite ovant, men jag vet också att det går i perioder och just nu ligger nog spinningen i störst fokus och är det som ger mig mest glädje och energi. Jag har redan tidigare dragit ner på styrkan och kör 4 pass i veckan, men nu funderar jag på att gå ner på endast tre kvalitetspass styrka för att försöka hitta glädjen där igen!

Bättre att köra riktigt bra när jag kör istället för den lite"disco-aktiga" styrketräningen med noll fokus och bara lite på känn som varit dominerande den senaste tiden. Jag tänker mig ett upplägg på förljande sätt:

Dag 1: Rygg och biceps
Dag 2: Axlar och triceps
Dag 3 : Ben/rumpa samt någon bröstövning(lägger inte ner så mycket tid på bröst)

Därutöver så har jag mina älskade spinningpass och så slänger jag in några morgonpromenader på helgen. Känns som ett bra upplägg.

Funderar lite över hur länge jag ska instruera....med min växande mage, än så länge känns det jättebra och jag känner att jag kan ge kunderna det dom vill ha och jag anpassar mig efter min kropp och dagsform. Jobbet med coachningen blir naturligtvis ännu viktigare och det är kul att få utveckla den biten av mitt instruerande.

"Lillen" verkar gilla musik för så fort jag spelar något med bra takt i så håller han igång rejält där inne i magen.....supermysigt med alla sparkar och stark är han:)

1 kommentar: