lördag 21 maj 2011

Seg vila


Lördagar är min vilodag, men som vanligt blir jag mest bara seg och trött av att vila. Visserligen gick jag upp tidigt och tog en morgonpromenad i morse, men det räknas knappast som träning då jag mest gick lugnt, njöt av fågelkvitter och samlade ihop alla tankar som rör sig i huvudet. Nu riktigt längtar jag efter att få hoppa upp på spinningcykeln i morgon-söndagens höjdpunkt! Planerar ett riktigt tempo-pass med en hel del intervaller.

I övrigt har dagen mest bestått av fortsatt röjning i gamla lägenheten och vinden och sedan blev jag bortskämd med grymt god lax med pesto.....bara att sätta sig vid dukat bord är verkligen guld värt ibland.

Snart dags för en lugn hemmakväll i soffan med en bra film och självklart något gott att smaska på. Jag har varit och är extremt trött på kvällarna och igår slog jag nog rekord i att somna fort....när glassen var slut och en halvtimme in i filmen-kul sällskap jag är:)

2 kommentarer: