söndag 15 maj 2011

Riktigt segt....men glad ändå!


Efter vilodagen igår så förväntade jag mig pigga ben på kvällens spinningklass, MEN tydligen inte.....jag vet att vilodagar brukar göra mig seg, men inte så här.....!
Vila är bra, men jag blir även faktiskt segare av dom, i varje fall just nu!

Så till kvällen pass där jag bjöd mina kunder på många berg att ta sig uppför samt lite snabba sprint-intervaller. En rätt skön blandning även om mina ben inte riktigt var med mig i dag, dessutom åt jag en sen lunch(bara ett par timmar innan passet)så blodpuddingen vara nära att komma upp några gånger....inte mysigt alls! Summeringen av spinningen blev ändå positiv då den där härliga känslan kom över mig efter halva passet då kroppen började kännas bra och med på noterna-grymt och skönt att känna den där välbekanta känslan av tränings-lycka!

Efter passet var jag rätt slut, men med lite mellanmål i farten körde jag ändå lite i gymmet. Några få benövningar samt lite baksida axel fick bli avslutningen på kvällens träning.

Nu ska jag ladda med mycket mat och vila i soffan för den nya veckan som är på ingång!

4 kommentarer:

  1. Var väldigt sugen på att köra spinning idag då det inte blev någon träning igår, men Alva spelade fotbollsmatch så var och tittade på henne :) Hoppas kunna komma på torsdag. Ha en bra kväll i soffan!

    SvaraRadera
  2. Precis som jag misstänkt! Vila är helt värdelöst! Kan inte förstå varför man skall vila för vilandets skull. Det är väl bättre att lägga in dessa tunga dagar då man verkligen känner sig riktigt schleten! :)

    SvaraRadera
  3. John .....Nja men kroppen måste ändå få en chans att kunna återhämta sig...
    Om man är sjukt sliten så kanske kroppen istället behöver mer tid och återhämta sig...
    :)

    SvaraRadera
  4. Jag lever och har tagit mig hem. Vilade till halv åtta ungefär. Tack för omtanken, och för det grymma passet såklart! :) Nu, mat!

    SvaraRadera