fredag 17 september 2010

Äntligen fredag


I dag blev det mycket spinning(kan ju bli så ibland då jag jobbar som instruktör). Min egen 30 minutersspinning gick hur bra som helst i morse. Jag blir alltid lika positivt överaskad över alla morgonpigga och träningssugna människor. En bra start på dagen!
Efter en dag fylld av jobb och plugg så var jag redo för att ta det lugnt i kväll. Så ringer mannen(jobbar även han som instuktör) från jobbet och ber mig köra hans spinningklass då det kört ihop sig för honom...
- Visst kan jag väl köra din spinning svarade jag, MEN då kräver jag massage på benen och extra god kvällsmat samt en bra film ikväll, deal?
- Klart du får svarade mannen(ja, vad gör man inte....??)

Sagt och gjort så tog jag cykeln ner till gymmet och körde en spinningklass med bara backar och några 2-minuters intervaller. Jobbigt, svettigt och djäkligt skoj!

Jag gillar verkligen att instruera och få andra människor att inspireras och testa sina gränser! Jag har världens bästa jobb!

Nu tänker jag ta helg och startar ikväll med god mat, massage och film-inte helt fel!

1 kommentar: