torsdag 23 september 2010

Inget särskilt


Jag vill flyga fram i löparspåret.

Löpningen idag blev ett pass i lugnt tempo och utan krav på tider. Därför valde jag att springa lite i skogen och några km på asfalt just för att lura mig själv lite. Vet alltså inte exakt hur långt det blev, men med tanke på att jag var ute ca 60 minuter så hamnade jag nog på ca 12 km.

Det börjar kännas i kroppen nu att jag kanske har slarvat lite med stretchen, eller jag tycker egentligen inte att jag har slarvat. Men tydligen behöver jag mjuka ut och sträcka ut kroppen nu mer än någonsin. Tror aldrig jag har varit så stel som jag är nu. Beror antagligen på att jag kört rätt hårt med löpningen en period nu. Jag ska inför vintersäsongen testa att köra lite färre löppass och satsa på kvalité i varje pass och så få in ett yogapass/vecka.

Det är ett löfte till mig själv!



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar