tisdag 21 september 2010

Lunchspinning

Så där ja, då var dagens lunchklass avklarad. Det var ett välbehövligt avbrott då jag suttit med näsan i skolböckerna hela förmiddagen.

Endast 45 minuter långt pass, men jag fick till ett riktigt d*kla back-pass. Benen som redan var stumma från gårdagens intervaller var inte riktigt med på min idé med bara backar. Det är då det gäller att plocka fram det där lilla extra-det där som gör skillnaden på om man får resultat eller inte.

Jag har vinnarskalle och ger mig aldrig, inte ens på ett spinningpass. Finns liksom inte i min värld. Jag skulle aldrig kunna sitta och "lalla" på cykeln för att jag själv har trötta ben.
Nej, en instruktör måste alltid vara på topp-finns inga ursäkter någonsin!

Jag som instruktör måste kunna förmedla energi och träningsglädje och jag hoppas jag lyckades i dag.

Nu känns benen sådär lagom mojsiga och stela så jag har LOVAT mig själv i kväll är det YOGA som gäller. Jag får inte hitta på någon anledning till att smita. Jag önskar nästan att min kära man skulle koppla ur tv:n och gömma sladden så jag inte kan slänga mig i soffan och titta på något oväsentligt program.....visst fasen på tal om tv, Sverige Springer ikväll(ska visst handla om Lidingöloppet tror jag).

Mitt mål i kväll blir alltså att Yoga 30 minuter innan Sverige Springer!

1 kommentar:

  1. Vilken grymt skön inställning du har! Energin smittar av sig! :-)

    SvaraRadera