onsdag 8 september 2010

Viljan eller förnuftet?


Bjuder på en bild med ett par av mina nya glasögon.

Med risk för att vara lite tjatig, men fasen vad trist att inte springa på lördag i Stockholm. Jag kommer bli så sugen av att känna alla tävlingsnerver och spänning i luften. Det är verkligen något alldeles speciellt med dessa tävlingar! Jag VILL, VILL, VILL, MEN förnuftet säger NEJ.

Vilken del av mig kommer att vinna?

En annnan trist omständighet är att mannen(som också skulle springa) har blivit rejält förkyld så han kommer med största sannolikhet inte heller att springa!

Nu tar jag och anmäler mig till nästa års Göteborgsvarv, så kanske det känns lite bättre!

5 kommentarer:

  1. Jag skulle också ha sprungit men kommer inte göra. Tråkigt är vad det är! Fast eftersom jag aldrig sprungit just det loppet innan känns det ändå ok. Värre är det med lidingö som det ju skulle blivit fjärde gången jag springer (och förhoppningsvis silvermedalj). Jag är rädd att jag kommer gråta när den dagen väl är inne :)

    SvaraRadera
  2. Helt förståeligt att du ältar det här fram å tillbaka. Det är jättejobbigt att behöva fatta tråkiga beslut! Du får blunda och hålla för öronen på lördag så behöver du inte märka vad du missar. Eller nej förresten, du skulle ju vara hejarklack :)

    Göteborg kommer att bli kanon. Älskar varvet även om jag inte får vara med och leka nästa år eftersom dom lagt det så nära Sthlm marathon!

    SvaraRadera
  3. Andréa: Jag är även anmäld till Lidingö....får se hur jag gör då. Vill gärna ha den där silvermedaljen...
    Jesper: Japp!
    Anna: Vi kommer att heja, men även shoppa loss i storstan är planen och bara njuta av god mat och lite välbehövlig avkoppling, fast det är ju alltid mycket roligare att göra allt det där när man sprungit.....

    SvaraRadera
  4. Välkommen till klubben bland oss som shoppat ett startbevis som vi inte kommer utnyttja :( Trist, men klokt. Knän är värdefulla och inget motionslopp är värt månader av förstörd träning.

    SvaraRadera