fredag 10 september 2010

Vilken start!

Morgonträning när den är som bäst! Vaknade och var lite trött, men så fort jag fått på mig träningskläderna och svept en proteindrink så var jag pigg och motiverad till att åka till gymmet. Började med att köra axlar och biceps, kändes helt ok, men inget super-pass! Tror det är så att när jag ska instuera en klass som jag gör på fredagmorgon så ligger mitt fokus på den så styrkan innan blir lite lidande. Spinningen gick väldigt bra i dag. Körde ett nytt upplägg med bara 4 långa sträckor i uppförsbackar. Passet är bara 30 minuter långt, men det blev intensivt och effektivt. De här korta passen kan faktiskt kännas värre än de längre! Allt handlar om inställning, vilja och motivation. Jag tror på att variationen är det bästa dvs blanda kortare pass med längre, olika upplägg och intensitet.

Jag ser fram emot att åka till Stockholm i morgon trots att jag inte ska springa halvmaran. Det kommer bli en hel del spring på stan, god mat, lyxigt hotell, avkoppling och bara vara! Kommer kanske kännas lite trist imorgon när jag ser alla andra löpare göra sig redo för att springa, men jag har tagit ett beslut och det kommer jag hålla fast vid(jag jobbar fortfarande med att övertala mig själv om att det är rätt beslut)! Att det ska vara så svårt......

1 kommentar:

  1. Så du ska inte springa halvmaran imorgon, hade missat det. Men det lät som en skön helg i Sthlm med shopping och hotell så du överlever nog abstinensen när trötta löpare swischar förbi :-)

    SvaraRadera