torsdag 9 september 2010

Lunchlöpning


Tog vara på tiden och gjorde mig ett löppass på lunchen i dag. Lite sliten i kroppen sedan igår, men jag bestämde mig för att köra 10 km i rätt lugnt tempo. Så blev det också....

Det viktiga för mig i dag var att det skulle kännas bra i kroppen-det gjorde det!

Summering av dagens lugna pass:
Distans: 10 km
Tid/km:4.43
Snittpuls:135
Maxpuls under passet:148
Underlag: terräng
Tid: 46.53 min




Vila från styrketräningen i dag då jag kört på rätt bra med styrkan senaste tre dagarna. För mig är det viktigt att få längta lite efter vikterna då jag kan ge lite extra varje gång jag kör, därför lägger jag mer krut på styrkan i morgon bitti då det blir tidig morgonträning.

2 kommentarer:

  1. Vilken inspiration och motivation du sprider, tack!

    SvaraRadera
  2. En vacker dag när jag blir stor skall jag också säga att jag kan springa 10 km i 4.40-tempo och säga att det är lugnt. Så nu vet du mitt framtida mål :)

    (När räknas man som "stor" förresten?)

    SvaraRadera