måndag 6 september 2010

Härliga måndag med nya tag

I dag startar höstschemat på gymmet där jag instruerar. Jag kommer att ha tre fasta klasser i veckan. Inte helt optimalt med två spinningklasser dagarna efter varandra(måndag kväll och tisdag lunch) så jag får se hur upplägget kommer att bli med min övriga träning. Fredagmorgonen är bara en 30 minuters-klass så där blir det inga problem att klämma in ett löppass på kvällen alt lunchen när det fungerar. Styrketräningen kommer jag fortsätta att köra 3-4 gånger i veckan, inte för att bygga några stora muskler utan helt enkelt för jag vill känna mig stark och dessutom är det så otroligt skoj! Jag ska ta och fundera på hur löp-upplägget kommer att se ut, men jag kommer satsa på mer kvalité i min löpträning dvs strukturera upp det helt enkelt.

Jag tror (och vet) att resultaten kommer när man vågar köra lite annorlunda, testa nya vägar och utmana sig själv! Kroppen vänjer sig väldigt snabbt vid en viss typ av träning därför måste man variera för att nå sina mål. Jag känner att jag har hittat en kombination av löpning, styrkan och spinning som passar mig perfekt! Detta fungerar för mig, MEN för någon annan kan detta vara helt fel! Så vad jag menar är att var och en måste individanpassa sin träning och våga prova nya vägar!
Dessutom finns det annat i vardagen som också måste få sin tid!

I kväll som sagt är det "nystart" på gymmet och jag känner mig lite smått stressad över att jag ska hinna fixa ett nytt pass till i kväll. Brukar gå ganska snabbt bara jag sätter igång. Mycket jobb är det, men kul!

1 kommentar:

  1. "Så många mil i veckan som möjligt" har aldrig fungerat för mig. Eftersom jag precis som du instruerar mycket så har jag inte haft tid över till mer än 3 pass i veckan. Och det har räckt till hyfsat bra tider på halvmarathon och marathon. Men då måste man köra på kvalitet istället! Ibland önskar jag att jag kunde gå ut och slöspringa med några kompisar, men de passen finns det oftast inte utrymme för. Lite tråkigt men nödvändigt om man ska få tid med allt annat roligt :)

    SvaraRadera