tisdag 14 september 2010

Hård lunchträning

Helt slut i benen nu efter lunchspinningen i dag. Jag tog med kunderna på en klättring i 45 minuter non-stop! När jag instruerar så ligger naturligtvis fokus på kunderna, men jag ser också till att jag själv får ett bra träningspass. Det som är så bra med att instruera spinning är att jag kan improvisera och ändra passet precis som jag känner för. Jag instruerar mycket på känsla dvs jag känner av klassen, hur hårt dom vill jobba och stämning. Det svåra är att få kunderna att förstå det här med motstånd och resultat.
Man måste våga lägga på motstånd, våga pressa sig själv upp mot sin maximala kapacitet-först då kommer resultaten!

I kväll har jag planerat in lite yoga......med lite menar jag ca 15 minuter. Det borde jag väl kunna ta mig tid till eller hur?

Slänger in ett tips på ett super-mellis






Blanda en burk lättkesella med lite upptinade blåbär. Strö över lite blandade frön och nötter t ex pumpafrön, solroskärnor och valnötter. Toppa med goji-bär och lite kanel. Jag lovar att detta är super-gott och går snabbt att göra!

4 kommentarer:

  1. vad jobbar du med?? :) *nyfiken*

    SvaraRadera
  2. Vilket bra tips!
    Ja, 15 minuter kan du väl ta dig tid till? :D

    SvaraRadera
  3. Den som ändå hade din fantasi när det kommer till mat. Dina mellanmål är alltid godare än mina. Så du sprang till sist. Det är svårt att motstå när man sett fram emot ett lopp. Jag tyckte du var supersnabb i lördags, grattis till ditt fina lopp.

    SvaraRadera
  4. Skall absolut testa din mellis! Kanske sitter jag och njuter av den samtidigt som jag funderar över vad som hänt med min fina länk under läsvärda bloggar. Ser lite konstigt ut ;).

    SvaraRadera