lördag 9 oktober 2010

Ändrade planer....


Kan man vara annat än glad!

Så underbart höstväder i dag, sol, lagom många grader och vindstilla. Alltså passade jag på att köra söndagens långpass i dag istället! Sprang i hop ca 17.5 km i dag och det kändes rätt lagom och jag bara sprang och njöt av omgivningen-precis som det ska vara! Rätt lugnt och skönt tempo med syftet att öka på uthålligheten. Dock blir jag rätt uttråkad efter 15 km, vill liksom ha lite mer action när jag springer. Favoritdistansen är helt klart 10 km då jag verkligen kan ösa på från början och satsa hårt! MEN de här lite längre passen är helt klart nödvändiga för att få till den viktiga uthålligheten!

Nu blir det lördagsmys med hemmagjord pizza och någon bra film!

3 kommentarer:

  1. Håller med!
    Milen är perfekt för ös...!
    Men utan långpass stannar Sverige :-)

    SvaraRadera
  2. härligt sprunget!
    älskar mosknslan i hela kroppen på kvällen när man sprungit långt!! =)

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat. Håller med dig, långpass kan bli en smula tråkiga. Tur att man kan piffa till dem ibland:)

    SvaraRadera