måndag 25 oktober 2010

Så där ja!


Kvällens spinning var en riktigt backig och ansträngande upplevelse. Innan passet så hade jag tänkt bjuda mina kunder på många backar i lite olika tappning och så blev det verkligen i dag. Tror bara jag fick till en endaste raksträcka.....!

Men så är det måndag och då brukar de allra flesta vara laddade till tänderna med grym längtan efter att få kämpa och svettas. Härlig pulserande stämning under hela klassen och jag bara njöt trots att benen stundtals skrek av mjölksyra och pulsen var hög.

Jag konstaterade efter passet att jag legat hela 29 minuter i ett pulsintervall som motsvarar mycket intensiv träning(enligt min pulsklocka)dvs en puls som är mycket hög. Så det känns riktigt bra nu faktiskt då jag efter en lång dusch och en massa kvällsmat fortfarande känner mig oförskämt pigg!

Jag har haft några dagar nu när kroppen svarat otroligt bra på träningen och jag känner mig pigg och fräsch i kroppen! Tänk om man kunde konservera formen och ta fram den när det verkligen gäller! Nu ska jag dyka ner i soffan och kika lite på dumburken och antagligen somna där om några minuter. Brukar vara så att när jag väl slappnar av och tar det lugnt så kommer tröttheten och tar över!

3 kommentarer:

  1. Önskar du hade pass i min stad, du verkar köra så där hårt som jag önskar att fler instruktörer skulle göra!

    SvaraRadera
  2. Hur ofta gör du nya klassupplägg? Känns som att det är nåt nytt varje gång jag läser :)

    SvaraRadera
  3. Låter som ett grymt pass! Själv vickade jag på ett bas-pass... inte riktigt lika fartfyllt :)

    SvaraRadera