onsdag 6 oktober 2010

Kort långpass


Det blev 15-16 km löpning i skogen med sega och trötta ben, men trots det var det hur skönt som helst.

Det var egentligen bara en sak som förstörde: Missförstå mig inte nu, jag gillar hundar MEN inte när man snubblar över dom i löparspåret. Så här var det, jag kom springandes på spåret och helt plötsligt kommer två lösa golden retriver springandes. Den ena hunden kastar sig mot mig precis framför och naturligtvis håller jag på att snubbla rätt rejält, men jag lyckas hålla balansen som tur är. Jag sa några väl valda ord till hundägaren och sprang vidare.....riktigt darrig och förbannad då jag faktiskt var rätt nära att ramla ordentligt! Jag tycker det är helt ok om man har sina hundar lösa i skogen, men se till att ha lite "pli" på dom så dom inte attackerar löpare.

Jag var bara tvungen att skriva av mig lite!

Som sagt löppasset i övrigt kändes helt ok om man bortser från lite sega ben(som beror på all spinning)och jag sprang ihop ett antal km som kanske inte räknas som ett "riktigt"långpass utan snarare som ett kortare långpass. Men så här mitt i veckan så kändes det lagom i dag!

8 kommentarer:

  1. Håller med om det där med hundar i löparspåren. Blir lika förbannad varje gång folk inte kan hålla ordning på sina hundar!

    SvaraRadera
  2. Håller med! Även om jag inte är hundrädd (har dock respekt för dem) så finns det de som är RIKTIGT rädda. Då är det inte kul att möta en lös kamphund i löpspåret! Det har hänt mig flera gånger att hundar gjort utfall när jag sprungit förbi dem, och då brukar jag ändå ta rejält avstånd. Nä, håll hundarna kopplade! Och med kopplade menar jag inte med 50 meters utdragbart koppel... :)

    SvaraRadera
  3. Håller med! Lösspringande hundar är det värsta som finns när man springer. Hade en som nafsade mig i vaderna en gång... har nog aldrig sprungit så fort (och sprattlat så mycket)!.

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte hur många gånger jag råkat ut för lösspringande hundar finns inget mer irriterande och man bli så jäkla arg på alla oansvariga hundägare!

    SvaraRadera
  5. Jag håller helt med dig! Jag älskar hundar förövrigt, men när man går med dem i löparspåret får man antingen hålla dem kopplade eller se till att ha rejäl pli på dem!

    SvaraRadera
  6. Skogslöpning är alltid rätt. Härligt. Ska du springa halvmaran på lördag?

    SvaraRadera
  7. Anna: Nepp, ingen Halvmara för mig denna helgen. (menade du i Göteborg?)

    SvaraRadera
  8. Jag älskar djur och hundar givetvis. Problemet är oftast deras ägare. För många är det tydligen svårt att förstå att det finns andra människor. Dessutom är det väl lag på att hunden skall hållas kopplad? Jag har läst om flera löpare som blivit attackerade (en Golden kanske inte attackerar direkt men onekligen kan han vara i vägen). Jag har bara blivit anfallen av gäss. Jag blev SKITRÄDD! Tre stora gäss kommer mot mig med utbredda vingar och väser som någon form av kattdjur. Inte f*n ville de flytta på sig iaf. Det blev att ta en liten omväg :).

    SvaraRadera