måndag 11 oktober 2010

Lunchtips!


Något som jag brukar äta rätt ofta till lunch är följande underbara kyckling-tortilla-wraps. Fungerar utmärkt att ha med i matlåda eller fixa till snabbt hemma. Går toppen att göra med köttfärs också om man föredrar det.

Kycklingfilé
Gul lök
Broccoli
Champinjoner
Tomat/paprika
Stora tortillas 2-4 st
Jordnötssmör
Keso
Tillbehör: avocado och oliver

Stek lök och kyckling och blanda i några stora skedar jordnötssmör. Lägg även i tomat, paprika, svamp och broccoli. Stek ihop alltsammans till en härlig röra. I tortillabröden lägger du keso och sedan häll på kycklingröran och rulla ihop. Lägg tortillarullarna med skarven nedåt i stekpannan och vänd dom i bland så det blir en härlig yta. Tar bara ett par minuter. Servera med avocado och oliver! Detta är super-gott och snabbt!

Prova, jag lovar att du inte blir besviken!

5 kommentarer:

  1. Later gott! Bra tips. Vad fin bloggen har blivit, hostig och fin!:)

    SvaraRadera
  2. Det låter hur gott som helst så det måste jag prova.

    SvaraRadera
  3. Petra: Tackar:)
    Marieh: Du kommer inte bli besviken!

    SvaraRadera
  4. Snabbt och gott låter toppen! Bra tips, ska fixa såna rullar:)

    SvaraRadera
  5. Åh låter kanongott! Ska testa detta ikväll...

    Jag brukar göra en jättegod "tortillatårta" med broccoli, majs, gul lök, hackad paprika och kycklingfilé. Allt hackas smått och steks. Först lök och kycling sen de andra grönsakerna.
    Blanda i tacosås (utan socker). Varva sen denna röra i 3-4 tortillabröd som en tårta. Lägg mozzarellaost på toppen och in i ugnen tills osten smälter.

    Vill man ha fart på förbränningen väljer jag stark tacosås eller blandar i sambal oelek. Då är det gott med en mild sås till som jag gör av mild yoghurt på 3 % och presar vitlök i den.

    SvaraRadera