torsdag 7 oktober 2010

Dags för en omgång.....


I kväll ska benen få sig en rejäl omgång i gymmet. Det kommer att bli en hel del prehab-övningar som jag beskrivit i tidigare inlägg, men jag kommer också lägga en hel del energi på att jobba med utfall och stabiliseringsövningar. Torsdagar har blivit den dag i veckan som passar bäst för just benträning och dessutom på kvällstid. Kul som omväxling att köra styrkan på kvällen då jag oftast är där tidig morgon och dessutom får benen ladda hela dagen nu så jag verkligen kan pressa hårt!

4 kommentarer:

  1. Skulle vara bra om du kan visa med bilder olika styrkeövningar för ben och detta just för löpare!

    /Maria (som behöver bli stark i benen)

    SvaraRadera
  2. Håller med Maria! Behöver också tips och inspiration på bra benövningar! Tack för en bra blogg. Mycket läsvärd.
    Mvh
    Nina

    SvaraRadera
  3. Maria: Bra idé, ska återkomma angående lite mer övningar.
    Nina: Tack snälla!

    SvaraRadera
  4. Hej

    vilken trevlig blogg du har! Och oj, vilka fina resultat! Jag är ny inom löpning och har det besvärligt med skador! Särskilt sedan jag anmält mig till mitt första Göteborgs-varv! Kan det vara psykosomatiskt haha! Ser fram emot att läsa mer om hur bygga benstyrka för det är det som halkar efter tänker jag! Och ffa vad gäller muskelfästen...

    http://akaontherun.blogg.se

    SvaraRadera