fredag 29 oktober 2010

Vilken start!


Fredag igen och dags för styrka och spinning på morgonen. Jag lägger mycker fokus på axlar just nu så i dag blev det:

Militärpress, stående med stång.
Enarms hantelpress.
Hantellyft åt sidan med lätta vikter för att verkligen hitta kontakten.
Baksida axel körde jag i en sittande rodd med en arm i taget.

Det var vad jag hann med innan det var dags för 30 minuter intensiv spinning. Upp på intruktörscykeln och så iväg. Jag hade inget färdigt pass i huvudet utan komponerade passet under tiden. Tur att jag kan min musik så bra att det inte är några problem och dessutom gillar jag att improvisera.

Så i dag blev det:

Uppvärmningssträcka på ca 4.30 minuter.
Lite snabbare backe med lätt lutning ca 6 min.
Fortsatte uppför en sträcka till på ca 7 minuter.
Därefter en riktigt tung, brant backe 4.30 minuter lång.
Sist blev det en tuff sträcka där vi körde backe varannan minut och varannan raksträcka ca 7.30 minuter lång.

Backarna kördes för det mesta i stående position för att verkligen få lite tryck i benen....det kändes kan jag lova!

Nedvarvning och stretch.

Så kan ett kort men effektivt 30 minuterspass se ut en fredagmorgon på gymmet!

2 kommentarer:

  1. Låter som en bra start på helgen! Lite Ben&Jerrys ikväll så kanske :D

    SvaraRadera
  2. Självklart blir det glass!

    SvaraRadera