onsdag 6 oktober 2010

Stark start


Gymmet på morgonen innebär styrketräning och i dag blev det biceps och triceps som fick slita. Kände mig ovanligt trött när klockan ringde, men så fort som jag kom utanför dörren blev jag hur pigg som helst!

Körde på i ett bra tempo med kort vila mellan seten. Tre övningar biceps och tre övningar för triceps och sedan var det klart! Härligt och energigivande pass och med en härlig trötthetskänsla i armarna, men i övrigt fortfarande pigg!

Jag blir inte alls lika fysiskt trött av styrkan som jag blir av löpning eller spinning.....mer än skön känsla av att musklerna fått jobba hårt och är lite sådär lagom darriga!

Känslan efter ett löppass eller spinning ger en helt annan känsla av total utmattning och ger mig en massa härliga endorfiner-antagligen därför jag älskar min löpning så mycket!

1 kommentar:

  1. Styrketräning är verkligen kanon att starta dagen med! Låter som du fick till ett riktigt fint pass!
    Grattis på "din dag" förresten! ;)

    SvaraRadera