söndag 24 oktober 2010

Regnigt, men härligt långpass


Befinner mig fortfarande ute i skärgården...härligt förutom att regnet har öst ner hela dagen! Regn har aldrig hindrat mig från att springa och dessutom gillar jag faktiskt att springa i "skitväder" blir liksom en större utmaning då!

Vad blev det i dag då?

Långpass var det som jag planerat och så blev det. Startade rätt lugnt för att öka lite i mitten av passet för att sedan gå ner lite i tempo mot slutet. Benen kändes riktigt pigga och känslan i kroppen var riktigt skön! Jag bara sprang på, tog nya vägar och stigar och bara njöt trots att regnet öste ner. Så djäkla skönt att ha känslan av "fjädrar" under skorna när jag sprang!

Summering av dagens pass:

Distans: ca 17 km
Tid: 80 minuter
Tid/km: ca 4.50 min
Medelpuls: 140
Maxpuls: 155
Känsla: Mycket bra!

4 kommentarer:

  1. Vad skönt det låter. Tyvärr går det inget bra med min löpning. Jag blir sjuk hela tiden. Alex sover bara 1,5 h i stöten på natten så det blir inte mycket sömn. Vilket säkert bidrar till sjukan. Hur gör du för att hålla dig frisk? Alla tips är välkomna.

    SvaraRadera
  2. Tips till Lisa: D-vitamin

    SvaraRadera
  3. Lisa: Som sagt D-vitamin är toppen, men även att såklart få i sig mycket mat och varierat samt sömnen är rätt viktig för återhämtningen. Förstår ju att det är lite tufft att få till sömnnen när sötisen Alex behöver dig!
    Anneliten: Bra tips!

    SvaraRadera
  4. Vilket finfint pass du fick till! Och vilken bra fart! Härligt!

    SvaraRadera