onsdag 27 oktober 2010

Återhämtningslöpning


Enkel design som jag gillar och skön passform.

Löpningen i dag blev som planerat rätt så lugn och lite i återhämtningens tecken. Jag har kört bra pass med mycket kvalité de senaste dagarna så i dag fick benen bara en rejäl genomblödning. Behövs för att musklerna ska bli mjuka och smidiga igen. Det är även väldigt nyttigt för mig, som är en extrem tävlingsmänniska att bara jogga lugnt i spåret utan att försöka jaga eller trycka på järnet uppför varenda backe!

I dag var det näst intill helt tomt i spåret, någon som var ute och promenerade och det var allt! Annars brukar det vara riktigt många som springer, kanske är det vädret som påverkar!?

Summering av dagens löpning:
Distans: 10 km
Tid: 47.40
Medelpuls:135
Maxpuls under passet: 156
Underlag: Blött terrängspår
Känsla i kroppen: Bra.
Tid/km: 4.45


Jag är nöjd och glad över att jag lyckades med att bara springa lugnt trots att benen ville ha mer. För mig är återhämtningspassen mycket viktiga för att benen och musklerna ska bli smidiga och pigga igen!

Hur gör ni, kör ni återhämtningspass?

5 kommentarer:

  1. Snygga tights! Jag har inte varit ute än, men snaaaaart :)
    Hihi vet du Jenny, en vacker dag är mitt mål att jag också skall kunna springa i 4.45-tempo och tycka det är lugnt. Ascoolt!

    SvaraRadera
  2. Karin: Hoppas du slipper det regn vi har här, kör hårt på din runda nu!

    SvaraRadera
  3. Du det vräker verkligen ner, och blåser. Men jag tänkte att jag skulle försöka våga mig ut i alla fall en liten runda ändå...

    SvaraRadera
  4. Håller med Karin, att kalla 4.45 i blöt terräng för återhämtningstempo - det vore något det!

    SvaraRadera
  5. Köt återhämtningspass ja! Men då mera i 6 minuters tempo! Fin blogg du har! Inspirerande för en nybörjare!

    SvaraRadera