onsdag 13 oktober 2010

Lunchlöpning

Blev ett kort 10 km pass på lunchen i dag och tanken var att jag skulle springa rätt snabbt.

Hur gick det då?

Distans: 10 km
Underlag: Blött terrängspår
Medelpuls: 139
Tid: 47 minuter
Tid/km: 4.43 minuter
Maxpuls under passet: 155

Jag tänker inte "glorifiera" passet. Löpningen är inte alltid underbar och fantastisk-inte för mig i varje fall! Jag hade siktat på att gå under 45 minuter i dag och trodde nog att jag var på god väg när jag passerade första 5 km på ca 22 minuter. Sedan gick det lite trögare, minst sagt!

MEN jag kämpade på, tyvärr fick jag aldrig det där rätta flytet i löpningen. Kanske berodde det på den kraftiga motvinden jag hade och de kalla graderna som gjorde mina ben stela(måste nog köra med tjockare tights nu).

MEN, som sagt jag körde på och slet så helt klart är jag jättenöjd med min prestation ändå! När jag vet att jag kämpat och gjort mitt yttersta så kan jag inte vara annat än nöjd....trots den blygsamma tiden.....! Det känns ändå att jag har farten i kroppen så nästa gång...då djäklar!

4 kommentarer:

  1. Ibland får man inget flyt i löpningen, det händer väl alla ibland även om bloggare är bra på att glorifiera all träning ;) Nästa gång blir bättre!

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat Jenny! Tycker du skall vara nöjd, särskilt med motvinden som följeslagare. Den är ju inte alltid så kul att ha den som sällskap. Pulsen är ju många gånger individuell men snittpuls på 139 är ju faktiskt riktigt bra.

    Keep up the good work!

    SvaraRadera
  3. Pannbenet blev säkert tjockare iallafall. Bra jobbat!

    SvaraRadera