fredag 15 oktober 2010

Pigg.....njaaaa!


Inbillar mig att jag är glad och pigg innan morgonpasset i dag.

Veckan har gått väldig fort och det är fredag igen vilket betyder morgonpass på gymmet. Jag måste erkänna att jag vaknade och kände mig inte sugen på att åka ner till gymmet i dag. Oftast brukar jag vara pigg och sugen, men inte i dag. Becksvart utanför fönstret när jag åt min första frukost som i dag bestod av ägg, banan och en proteindrink. Frukost nr 2 tas efter passet och i dag blev det yougurt med keso, massa olika frön och nötter samt knäcke med avocado och självklart en riktig stor kaffe latte.

Väl nere på gymmet så körde jag axlar samt lite mage innan det var dags för 30 minuter spinning. Ingen idé att låtsas att det var lätt idag för det var det inte. Jag var tok-seg och fick kämpa för varje tramptag-aldrig har väl 30 minuter gått så långsamt!

Helt ärligt så var jag riktigt lättad när passet var över!
Även vi instruktörer är sega ibland!

Fredag är också likhetstecken med fredagsmys här hemma så jag hoppas mannnen läser det här så han vet vad han måste fixa till i kväll(god mat, film och såklart Ben&Jerry glass).

Helgen verkar bjuda på riktigt lovande löpar-väder med kalla grader och stor sol. Finns väl knappast något bättre än en skön löprunda i lite kalla grader och strålande sol!?

4 kommentarer:

  1. Riktigt bra kämpat av dig trots att det kändes lite segt i början. Jag hoppas också att maken läser ditt inlägg så att han kan skämma bort dig i kväll, för det är du värd!

    En lite rekommendation vad det gäller glass är vaniljglass från Häagen Dazs. Förmodligen den enda glassen som är helt utan tillsatser, och ÄKTA vaniljstång. Vi människor har dessvärre vant oss vid den syntetiska vaniljsmaken som inte alls påminner om den äkta varan men helt klart är det en helt annan kvalitet på äkta vanilj (ger dessvärre glassen en liten sunkig färg men det tänker man inte på då den långsamt börjar smälta på tungan :).

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Du ser väldigt pigg ut på bilden i varje fall! Jag blir så inspirerad och tack för att du delar med dig av din träning!

    SvaraRadera
  3. Bra tips John, gillar inte heller tillsatser. Ska prova den.

    Skönt att läsa att du oxå är mänsklig Jenny! Ibland är det tungt! Men bara att bita i det sura äpplet och köra!!!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Ja visst har vi instruktörer också sega dagar. Men vi döljer det bra :) Kan bara hålla med John om Häagen-Dazs-glassen. Helt underbar! Tog med familjen på häagendazs-kafé i thailand och åt varsin glass. Notan hamnade på facila priset 400 kronor. Men det var det värt :)

    SvaraRadera