tisdag 26 oktober 2010

Hög på träningsendorfiner


Inledde morgonen med ett riktigt bra styrkepass i gymmet. Bröst är en muskelgrupp som jag tyvärr inte tycker är så skoj att träna, men i dag körde jag på och supersetade bröst och biceps. Kändes kanonbra och faktiskt riktigt skoj! Bra gensvar från kroppen och mycket nöjd cyklade jag hem från gymmet.

Tisdag innebär även att jag instruerar en lunchspinning på 45 minuter. Jag fick lite bråttom ner till gymmet i dag, men med 2 minuters marginal satt jag på instruktörscykeln för att köra i gång passet....phu! Körde samma tema som igår kväll dvs nästan bara uppför för att verkligen utmana benen och viljan! Härligt pass med nöjda deltagare och pulserande energi i salen-grymt!

Hög på en rejäl dos träningsendorfiner ska jag nu fortsätta dagen på bästa möjliga sätt!

1 kommentar:

  1. Ja bröst är verkligen ingen rolig muskelgrupp att träna alls. Kör den en gång i veckan och det får räcka för mig.

    SvaraRadera