fredag 8 oktober 2010

En vanlig fredag-morgon

Gårdagens benträning kändes bara lite i morse när jag hoppade ur sängen. Lite stela ben och lite träningsverk i rumpan, men inget som kommer att störa nämvärt! Dessutom är det rätt"gott" att ha lite träningsverk ibland. Viktigt för mig som löpare är att benträningen inte ska ge för mycket träningsverk, eftersom det då tar för lång tid innan benen är återhämtade. Därför jobbar jag med lite lättare vikter med fler repetitioner. Vissa övningar försöker jag jobba upp lite mjölksyra just för att öka uthålligheten i musklerna.

Gårdagens benträning bestod av följande övningar:
Baksida lår
Framsida lår ett ben i taget
Baksida lår med viktskiva och boll
Utsida höft(för att stabilisera höft och stärka upp musklerna kring höften)
Som sagt många repetitioner och 4-5 set i varje övning.

Fredagmorgon betyder styrketräning och spinning 30 minuter. Jag älskar att köra axlar så det blev det i dag och spinningen var kort och intensiv och tiden gick alldeles för fort. På de här korta klasserna känns det alltid som att jag precis kommit igång när det är dags att sluta...typiskt!

2 kommentarer:

  1. Du inspirerar mig!

    SvaraRadera
  2. Glöm inte bort knäböj! Förmodligen det bästa man kan sysselsätta sig med på ett gym ;).

    SvaraRadera