onsdag 20 oktober 2010

Lite tunga ben, men mycket färg!


Färgglada löparkläder gör mig glad!

Jag såg riktigt mycket fram emot att få snöra på mig löparskorna och sticka i väg på en löprunda, MEN kroppen ville inte samarbeta i dag....inte alls! Från första steget till sista hade jag "bly" i benen. Jag tänker inte försköna mitt pass på något sätt så helt ärligt så ville jag bara ge upp och skita i löpningen i dag.

MEN, naturligtvis fortsatte jag att springa de där 10 km jag bestämt mig för. Nu efteråt känns det super-bra att jag accepterade dagsformen(som var riktigt kass)och bara sprang utan att pressa tider.

Dags att tänka över ett nytt träningsupplägg när det gäller löpningen nu när vi går in i vintersäsongen och fokus kommer att ligga på uthållighet och uppbyggnad. Får se vad jag kan knåpa ihop för spännande träningsupplägg. Återkommer om det längre fram!

12 kommentarer:

  1. Det är bra med lite slitpass ibland så njuter man dubbelt när det funkar som det ska igen!
    Kul med nytt upplägg, blir spännande att läsa om!

    SvaraRadera
  2. Anna: Så sant! Skitpass gör oss starkare!

    SvaraRadera
  3. Visst har det varit tungt sista passen för dig på spinningen också? Om man läser igenom blogginläggen sista veckan så har det varit en del tunga ben. Kanske ta en vilovecka? Bara ett förslag i all välmening. :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Hittade precis din blogg och undrar om du inte skulle kunna lägga upp några rundor som du springer ibland. Själv flyttade jag till Linköping nu i höstas och ska snart dra igång löpningen igen (fått ta en paus p.g.a. tendens till löparknä efter Lidingöloppet). Vore grymt inspirerande att se var du springer, själv har jag ingen aning om var man kan springa.
    /Karin

    SvaraRadera
  5. Madde: Har en lugnare vecka på ingång....:)

    SvaraRadera
  6. Ibland blir man inte klok på dagsformen.

    SvaraRadera
  7. Ååå vilken fin jacka du har på dig:) Var är den från?

    SvaraRadera
  8. Karin: Vad kul att du hittat hit! Hoppas jag kan bjuda på lite inspiration! Jag återkommer till dig angående trevliga löparrundor här i Linköping! Men hetaste tipset är 10 km i Vidingsjö, men eftersom vi bor nära Rydsskogen så blir det oftast där jag springer.
    Odda: Visst är det så, i morgon kommer jag säkert var i toppform igen!:)
    Sarah: Jackan köpte jag på Stadium i Norrköping i lördags. Soc deras egna märke, färgen är underbar eller hur?

    SvaraRadera
  9. ditt glada leende smittar =)
    ler när jag läser din blogg!!

    SvaraRadera
  10. Emlicius: Tack snälla!

    SvaraRadera
  11. Tänk att det redan är mössdags... Snygg den med.

    SvaraRadera
  12. Jag hade också ett ganska tungt pass igår. Vädret gör ju sitt också när det är full storm och man har snor i hela ansiktet. Nu väntar man nog på massor av snö (även om det fortfarande är lite mysigt att springa i mörkret).

    SvaraRadera