söndag 17 oktober 2010

Shoppade loss i går......


Löpjacka, väst och vanlig lite tjockare vinterjacka.

Ingen träning alls igår, lördagar är verkligen en perfekt dag att vila på! Istället blev det besök i en annan stad, shopping, god mat och bara underbart umgänge!

Provade många löparjackor, men ingen kändes klockren förrän jag hittade denna på Stadium. Jag brukar alltid köpa Craft, men den här gången blev det faktiskt Stadiums egna märke SOC!? Den kändes perfekt så det var ingen tvekan, dessutom ville jag ha lite mer färg än bara svart! Letade efter vintertights, men hittade inga som jag gillade. Så nu blir det till att ha långkalsonger under tightsen för i dag är det riktigt kallt!

I dag står det långlöpning på programmet nu på förmiddagen. Jag riktigt längtar nu eftersom jag inte sprungit sedan i torsdags! Tanken i dag är att springa upp emot 90 minuter vilket brukar innebära ca 17-18 km i lugnt och behagligt tempo. Syftet är att öka min uthållighet. Frågan är bara hur jag ska göra i dag för att inte bli uttråkad efter 15 km? Någon som har ett tips?

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig det problemet. :) Men springer du med musik? Det kan annars vara ett tips att testa. Eller bara prova en ny runda. Eller kanske göra en fartökning efter 15 km, så det händer något nytt? :)

    SvaraRadera
  2. Långkalsonger och vintertights ska välinte behövas riktigt ännu, eller har ni -10 hos er? :) Jag har ett par "vanliga" tights (från SOC faktiskt) som är i lite tjockare tightsmaterial som jag brukar använda såhär års. Det är nog inte syftet, men jag tycker att de är alldeles för varma vid över 5 plusgrader och funkar perfekt ner mot -5 eller så. Sen åker understället fram. Vintertights har jag aldrig ägt några, men förra vintern hade det onekligen behövts + när man åker längd.

    Tristess vid långpass tycker jag sällan brukar inträffa före 25 km, så det problemet har jag inte. Själv längtar jag efter att kunna springa långt igen. Men planerade fartökningar är bra för att bryta av, samt att springa nån rolig runda där det finns mkt att titta på.

    SvaraRadera