torsdag 28 oktober 2010

Inhopp i spinningsalen



När en kollega på gymmet blir sjuk så är det klart jag ställer upp om jag har möjlighet, så i dag blev det till att köra en 45 minuter lång spinningklass på lunchen. Jag tänkte innan att det kommer nog inte så många, men vad jag blev förvånad när vi var hela 13 personer som körde ett riktigt bra pass tillsammans. Kroppen kändes riktigt bra och benen pigga så det var bara att ösa på uppför i snabba backar denna gång med hög puls och nära mjölksyran. Jag tror jag var lite extra "djäklig" i dag och tjatade en hel del om teknik och att utmana sig själv för att bli bättre!

Fasen vilken grym känsla det är när kroppen svarar och allt bara flyter på! Underbart!
Lunchträning är perfekt om man hinner för jobb och annat eftersom du kan äta en ordentlig lunch snabbt efter passet och optimera återhämtningen. Min favoritlunch just nu som även fungerar perfekt i lunchlådan är dessa goda kycklingrullar i tortillabröd!
Garanterat godare än det ser ut!

3 kommentarer:

  1. Ser riktigt gott ut det där!

    SvaraRadera
  2. Härligt spinningpass, tänk om vi hade någon som du på vårat gym....! Har du recept på kycklingrullarna?

    SvaraRadera
  3. Oj vad gott! Nu blev jag hungrig!!!

    SvaraRadera