tisdag 19 oktober 2010

Lunchspinning


Försöker inbilla mig att jag har grym energi i dag......man kan alltid försöka! Tankens kraft!

Tisdagens lunchklass är avklarad. Den sega känslan jag hade i benen i dag beror antagligen på gårdagens spinning. Det var riktigt skoj att köra dagens lunchspinning då jag hade kunder med som gav det där lilla extra, däremot så kände jag av gårdagens spinning i benen som var rätt sega och tunga.

Spinning är en helt fantastisk träningsform(tycker jag), men det går inte att komma ifrån att det är rätt puckat att sitta inne på en cykel och inte se något annat än en svettig instruktör och andra svettandes människor. Kanske är det just det som är tjusningen, att träna individuellt fast ändå tillsammans!

Spinningen och framförallt instruerandet ger mig jättemycket. Jag minns när jag började instruera(var väl ca 7 år sedan tror jag) så var jag rätt så återhållsam och visste inte riktigt vilket som var just MITT sätt att instruera. Efter några år så föll liksom allt på plats och jag hittade just MITT sätt som fungerar för mig och som är JAG.

Tror det är viktigt att man även i andra sammanhang hittar just sin grej och inte tänker för mycket på vad andra kan komma att tycka eller tänka!

Nu svävade jag ut lite, men det var bara lite tisdags-funderingar!

5 kommentarer:

  1. Stämmer det du säger, man skall inte bry sig så mycket om vad andra tycker och tänker! Tyvärr kan det ju vara lite svårt ibland...men bara att jobba på det!

    Måste ochskå säga att ditt linne var grymt snyggt! Nytt eller gammalt?

    SvaraRadera
  2. Karin: Köpte linnet för någon vecka sedan på Stadium så det är nytt!

    SvaraRadera
  3. Kul att det var en bra klass, trist för mig som missade den. Har dåligt jobbupplägg denna vecka och får inte till någon av dina längre klasser. Det är trist! Får nöja mig med ynka 30 minuter på fredag morgon.
    Men vi ses väl på gymmet innan dess!

    SvaraRadera
  4. Det blir absolut bäst om man är sig själv. Vem vill förresten vara en (dålig) kopia? Jag kan fundera på det där med att sitta inne på en spinningcykel kontra vara ute med. Så knasigt liksom! Som om jag är otroligt lättlurad! Men det är ju kul! :-)

    SvaraRadera
  5. Jag tror också mycket på att hitta just sitt sätt. Det blir liksom bara falskt och konstigt om man ska försöka ta efter någon annan. Sen kan man såklart inspireras av andra och plocka på sig valda delar! Tyvärr tycker jag att det tenderar att bli färre och färre skillnader mellan instruktörer.. alla vill liksom vara som konventpresentatörerna.. (som ju, även om de har sina olika sidor, faktiskt är rätt lika på ett sätt)

    SvaraRadera