måndag 11 oktober 2010

Utmattad......


Bilden är från en helg i Göteborg i våras, men den beskriver rätt bra min känsla just nu.

Kvällens spinningpass tog totalt musten ut kroppen....då menar jag verkligen totalt!
Kände mig inte direkt super-taggad när jag hoppade upp på cykeln för att ta mig ner till gymmet, men så fort jag kom in i spinningsalen och såg några"stammisar" redan vara där så kom den där härliga känslan smygande...Jag var här för att köra ett riktigt jobbigt, svettigt dunder-pass-det var ju därför dom var här!

Alltså körde vi hårt från start till mål, backar och intervaller i en salig blandning. Jag hade en ungefärlig plan i huvudet för hur passet skulle se ut, men jag lämnar alltid lite utrymme för improvisation!

Tiden gick väldig snabbt-55 minuter som bara försvann. Jag kände mig stark och tog ut mig fullständigt! Däremot försvann syret i spinningsalen efter 5 minuter då det var något knas med ventilationen så man kan lugnt säga att dagens träning påminde en hel del om höghöjdsträning.

Nu, efter påfyllning av kvällsmat och lite annat så känns det riktigt gott att lägga sig i soffan under en filt, få lite massage på benen och glo lite på dumburken innan det är dags att sova!

3 kommentarer:

  1. Du är grym du!

    SvaraRadera
  2. Ska snart börja köra spinning tänkte jag, lite skönt att du inte härjar i mina trakter för de där mördarpassen väntar jag nog med :-)

    SvaraRadera
  3. Få massage på benen!?! Vilket lyx somliga har ;). Känslan du förmedlar med din bild är väl jämförbar med den som jag för närvarande har på jobbet. Saknar min säng helt enkelt.

    SvaraRadera