måndag 9 augusti 2010

Bra start på veckan

Måndag morgon betyder tidig styrketräning i gymmet. Jag kände mig riktigt pigg och stark och bestämde mig därför för att köra ett lite annorlunda upplägg idag. Jag brukar ändra ganska ofta och köra mycket på känsla. Vissa veckor kör jag tyngre och andra lättare, ibland kör jag tre olika muskelgrupper med kanske två övningar per muskel. Andra gånger lägger jag allt fokus på en enda muskelgrupp. Jag tror på variation så inte kroppen hinner vänja sig, att hela tiden utmana kroppen och flytta fram gränserna! Jag hade endast 45 minuter på mig så jag körde tre övningar för ryggen, två för axlarna samt två bröstövningar-utan någon direkt vila mellan seten! Grymt kul och vad tidseffektivt!

I kväll instruerar jag en spinning(fick frågan av en kollega som blivit sjuk, så visst ställer jag upp och kör) och upplägget denna gången blir långa intervaller varvat med sega backar. Tänker mig köra ett block med 3 minuter långa intervaller samt ett block med två minuters intervaller. Däremellan blir det några längre backar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar