fredag 20 augusti 2010

En bra start på fredagen


Ni som följt mig ett tag vet att fredagarna börjar med tidig styrketräning och spinning. Så även i dag....
Styrkepasset blev ett kort men effektivt pass där jag körde övningar för axlar och bröst samt lite funtionella övningar för överkroppen. Till spinningen hade jag gjort ett nytt pass, bara backar förutom en rakstäcka med intervaller( ni som vill ha specifika klassupplägg kan skicka en kommentar om det så lägger jag ut lite olika pass på bloggen). Dessutom nästan full klass denna morgon, märks att folk börjat jobba igen! Sjukt svettigt i spinningsalen som antagligen beror på att det är så hög fuktighet ute....svetten fullkomligt rann i stora floder utmed cykeln och riktigt tung andning. Såklart är jag väldigt nöjd med dagens start!

En mindre angenäm upplevelse var mina spinningskor som fortfarande var svettiga efter onsdagkvällens urladdning på spinningcykeln. Man kan väl säga som så att gott luktade dom inte...! Hög tid att köpa nya, varför inte med en gång idag!

Jag köpte ett par nya cykelskor för en tid sedan som jag tyvärr bara kunde använda två gånger då dom var för små så jag har fortsatt att

använda de gamla....men nu måste dom kasseras. De nästan oanvända cykelskorna (se bild) är vårens modell Shimano storlek 38(små 38:or).
Är någon intresserad av att köpa dem så skicka mig ett mail eller en kommentar!

Fredaglunch har även börjat innebära en kortare löpning( dvs ca 7-8 km) med sällskap av mannen, lite lugn skön löpning och mycket prat! Härlig kvalitetstid tillsammans och ett bra sätt att förena nytta med nöje!

1 kommentar:

  1. Hej Jenny! Jag är väldigt intresserad av dina Shimano-dojor :-). Vad har du tänkt dig för pris för dem?

    Mvh Siri (siri_b@hotmail.com)

    SvaraRadera