tisdag 3 augusti 2010

Styrka och spinning


Här är jag precis innan jag ska cykla ner till gymmet för min favorit-spinning klass!

Styrketräning är just nu väldigt roligt. För ett halvår sedan körde jag mer styrka, kanske 5-6 gånger i veckan. Nu när jag har dragit ner styrkan till 4 gånger i veckan så kör jag mer effektivt och fokuserat än tidigare. Det jag måste bli bättre på är att köra lite förebyggande rehab för benen, stärka upp fram-och baksida lår och få balans i muskelstyrkan.

Spinningen i går blev en tuff utmaning, jag var grymt taggad och vi körde riktigt tuffa intervaller och några långa sega backar. MEN, när saker och ting inte fungerar blir jag riktigt irriterad Det började med att min cykel gnisslade och så fort det rann ner svett på hjulet så "högg" det till och motståndet blev dubbelt upp! Sådant är riktigt störande, men jag har instruerat så länge så jag har lärt mig att använda sådana irritationsmoment till att skapa mer energi och köra tuffare! Nästa sak som hände var att headsetet slutade att fungera....grrrr!!!! Ok, bara att gilla läget och använda rösten och musiken på ett lite annat sätt. Detta har hänt mig förut så inga problem med det. Det jag vill säga med detta är att jag är stolt över mig själv att jag lyckades använda min ilska över saker som inte fungerar till att köra ett riktigt bra pass! Hade detta hänt för några år sedan så hade det nog påverkat mig mer negativt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar