tisdag 31 augusti 2010

Jag stoppar mig själv i dag!

Jag hade tänkt mig en löpning i kväll, MEN efter att ha gått i genom mina senaste träningsveckor så bestämde jag mig för att helt spontant lägga in en vilodag från löpningen. Jag får ta ut min ilska över min pulsklocka i lite komplicerade yoga-ställningar i stället! (se föregående inlägg).

Jag måste vara ärlig mot mig själv (svårt att lyssna på sig själv i bland) och lyssna på kroppen som i dag vill ta det lugnt och bli yogad och stretchad i stället! Varmt och skönt bad i kväll för att mjuka upp lite stela muskler, avkoppling och njutning!

Jag är stolt över mig själv!

5 kommentarer:

  1. Helt rätt! Vi löpare borde ta såna här beslut lite oftare...

    SvaraRadera
  2. Men ack så svåra beslut det är!

    SvaraRadera
  3. Bra tänkt! Hoppas det blir en bra och avkopplande vilodag. Hoppas också att det löser sig med pulsklockan. Riktigt surt när tekniken strular.

    SvaraRadera
  4. Klokt! Ibland vinner man mer på att vila än ta det där passet som kroppen ändå inte vill ha. Njut av badet!

    SvaraRadera
  5. Du SKA vara stolt över dig själv!
    Ang. halvmaran så tycker jag du ska kuta om du är sugen och vill! Varför inte liksom?

    SvaraRadera