söndag 22 augusti 2010

Underbar helg i Göteborg


Lycka efter milen i Skatås.
Lite spex innan löpning.

Som sagt nu är det gjort,
jag har testat milen i Skatås! Jag och mannen tog lite minisemester till varma Göteborg och vi fick lite tid över i dag efter frukosten så varför inte ta bilen till Skatås och testa spåren där! Vi var lite sådär lagom sega efter en rätt sen kväll igår, men det gick förvånansvärt lätt att springa ändå! Kuperat spår med många backar, men så klart även många nedförslöpor. Jag måste säga att jag föredrar verkligen att springa uppför och vill helst slippa nedförsbackarna. Tror faktiskt inte att jag har så bra teknik nedför, känns som jag mest springer och spänner mig! Vi provade så klart milen och den var riktigt naturskön och inte alls mycket folk. Vi sprang i ett behagligt tempo med en hel del prat! Sedan var det bara att kasta sig in i bilen, checka ut från hotellet och påbörja den där tre-timmars resan hem. Jag avskyr att sitta stilla så länge. Med god marginal dvs 25 minuter innan mitt spinningpass skulle börja var vi framme vid porten! Lite smått stressad cyklade jag ner till gymmet för att instruera en spinningklass! Nu känns det rätt lagom att slänga sig i soffan resten av kvällen och bara njuta av att vi haft en riktigt skön helg!

7 kommentarer:

  1. Mil i skatås, tre timmar i en bil och sedan spinningklass. Tja, somliga ligger inte på latsidan... ;-)

    Ser själv fram emot nästa löppass med min fru, det brukar alltid bli riktigt trevligt och givande pass.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att ni hittade till Skatås, visst är det fint där! Vi sprang också där idag. :)

    SvaraRadera
  3. Även jag sprang i Skatås idag! 10:an med andan i halsen i backarna! Men skönt efteråt...

    /Johanna

    SvaraRadera
  4. Skatås är supernajs! Har kutat åtskilliga mil där "förr i tiden". Blir så glad när jag kommer dit för de har verkligen satsat på hela stället och gör det finare och finare. :-)

    SvaraRadera
  5. Men JENNY!! När jag ser vilka kläder du hade på dig tror jag banne mig att du var där samtidigt som mig och Madde nästan! Lite innan bara! Hade du keps på dig också!? För det var nämligen en tjej tillsammans med en man som hade exakt sådana kläder på sig + keps och som stod vid tavlan och kollade medan jag satt och väntade på Madde. Och jag tänkte typ...henne känner jag igen. Undrar vart jag har sett henne innan. Kanske var det du!?

    SvaraRadera
  6. haha nu såg jag kommentaren du hade lämnat på bloggen, jag är lite efter! Men va komiskt. Nästan gång skall jag inte tveka att gå fram om jag känner igen någon :)

    SvaraRadera
  7. Jag håller med vad det gäller nedförsbackarna. Hur gör man egentligen? Har ingen koll alls på tekniken. Antingen spänner man sig eller så släpper man efter och känner hur knäna tar stryk för varje steg. Lite lustigt att man föredrar uppförsbackarna här i livet :).

    SvaraRadera