söndag 22 augusti 2010

Minisemester


Befinner mig just nu i Göteborg. Gårdagen bestod av lång bilresa(svårt för mig att sitta stilla i tre timmar), god mat och total vila från träningsrelaterade aktiviteter. I och för sig fick jag titta på alla andra som sprang Midnattssloppet. Troligen första gången jag stått brevid och tittat på andra som springer....kände mig liksom lite felplacerad! Precis utanför vårt hotell på Avenyn var det folkfest med samba-drottningar och en massa gul-klädda midnattsslöpare! Klart vi var tvungna att gå ut och titta på alla som sprang och det var en riktigt härlig stämning!

Eftersom vi är i Göteborg så måste vi naturligtvis ta oss till det berömda spåret i Skatås som så många pratar om! Jag riktigt längtar efter att få snöra på mig löparskorna och ge mig på de där backarna! Sedan blir det till att sitta snällt i bilen igen för att åka hemåt.

4 kommentarer:

  1. Så sommarsöt och fin du är! Skatås spåret känns verkligen berömt i löparSverige så det känns nästan som en orsak i sig att åka till Göteborg. Hoppas ni får en fin tur där!

    SvaraRadera
  2. Vad är det med Skatås? Hur är det? Ska tävla där v 35 och vill förbereda mig mentalt, jag har aldrig varit där. Är det 1 mil uppför eller?

    SvaraRadera
  3. Nej vad kul att du har varit i Göteborg! Hoppas ni minst tog milen i skatås för den är värst :) Kul att höra vad du säger sedan!

    SvaraRadera
  4. Sofie: Tack snälla!
    Anonym: Helt ärligt, backigt visst, men absolut inte hela vägen....det är kuperat med många backar men också många nedförslöpor såklart.
    Karin: Vi tog milen.......tror jag såg dig sitta och vänta vid målet...kan det stämma?

    SvaraRadera