tisdag 10 augusti 2010

Jag har en annan passion också.......


Invigde min nya fina löp-tröja från Adidas, perfekt för lugna sköna pass i höst!


Så här blev resultatet av brödbaket!

Träning är min passion-jag äter, andas och lever träning MEN det finns annat jag älskar att göra också bland annat experimentera i köket! I dag blev det brödbak. När jag bakar så använder jag aldrig recept utan jag bara slänger ihop lite vad jag känner för just då. I dag blev det ett bröd med vetemjöl, grahamsmjöl, olivolja, solroskärnor, kesella och så klart vatten, salt och jäst. Låter alltid degen jäsa länge upp emot 1.5 timmar och sedan bara häller jag upp degen på en oljad bakplåt(för att få den där härligt krispiga undersidan på brödet). Till slut penslar jag med lite ägg och stör på solroskärnor och in i ugnen. Blev riktigt fina bröd i dag! Perfekt att äta till kvällsmaten efter träningen!

Jag körde en lättare återhämtningslöpning i dag på lunchen, 10 km extremt lugnt, 49 minuter. Jag intalade mig själv när jag stack i väg att hålla en puls på ca 130 och verkligen försöka ligga där hela vägen oavsett! Jag joggade lugnt och för första gången på länge så lyssnade jag på fågelkvitter, njöt av lite sol som tittade fram i bland och jag riktigt kände hur kroppen sög i sig energi från omgivningen. Klockan visade efteråt att jag lyckade hålla mig lugn genom hela passet!

Återhämtningspassen är jätteviktiga och jag kommer verkligen försöka lägga in ett sådant här pass en gång i veckan, där jag bara springer och njuter utan krav på prestation, tid och puls! I kväll blir det överkroppsstyrka med axlar i fokus!

6 kommentarer:

  1. Ser otroligt mumsigt ut! Nu blev jag inspirerad till att baka!

    Marie

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen jätteroligt att exprimentera i köket! Men bara om man har tid och rätt grejer hemma :)

    SvaraRadera
  3. Ja det ser supergott ut! Även om du exprimenterar och köra på måfå kanske du har lust att lägga upp ett ungefärligt recept? Jag blev nämligen så himla sugen :)

    SvaraRadera
  4. Oj så gott det ser ut! Vill ha!

    SvaraRadera
  5. Ser väldigt, väldigt gott ut :-D! Är väldigt nyfiken på ett eventuellt recept?

    SvaraRadera