onsdag 25 augusti 2010

Totalt slut....igen!


En vanlig brödkavel är ett utmärkt massage-redskap!

Vet inte vad det är med spinningpassen numera, men jag kör fullkomligt slut på både mig själv och kunderna(tror och hoppas jag i varje fall). Jag hade lagt upp passet på liknande sätt som förra gången med 10 långa intervaller på vardera 2 minuter som vi körde första halvan av passet. Därefter gick vi över på mer uthållighetsträning och körde några långa backar och några längre rakstäckor med fokus på tempo, teknik och som sagt uthållighet. När jag kom hem efter passet så fortsatte jag att stretcha ut framförallt mina framsida lår som är fruktansvärt stela. Jag fick en liten känning i höger framsida lår under passet så nu måste jag verkligen vara noga med stretchen och dessutom ska jag ta fram brödkaveln och massera låret. Just det, ett bra tips är faktiskt att om ni inte har någon hemma som ställer upp och masserar benen så ta en vanlig brödkavel och sätt igång. Riktigt bra faktiskt!

1 kommentar:

  1. Och är man prylgalen som jag så kan man ersätta kaveln med the stick (http://blogg.piggelina.se/2010/05/och-s-svaret/). Funkar likadant som kaveln. (Och så ger man kaveln till mannen undertiden så kan han baka kanelbullar...)

    SvaraRadera