måndag 30 augusti 2010

Pigg och stark


Kände mig riktigt pigg när jag gick upp i dag även om spegeln kanske sa något annat! Jag laddade på ordentligt innan mitt tidiga styrkepass med proteindrink och banan. Eftersom jag inte kört styrka på tre dagar så var jag rejält sugen på att köra lite tyngre och effektivt. Tror inte att ni vill ha en upprabbling av vilka övningar jag körde så vi hoppar det!(vill ni veta hur jag kör mer exakt så skriv en kommentar så skriver jag ett inlägg angående styrkan). De muskelgrupper som fick sig en omgång i dag var: rygg och triceps samt lite axlar. Jag var snabb och effektiv så allt detta tog bara 40 minuter. Finns ingen anledning att gå omkring och sega i gymmet. Finns dom som är där flera timmar och kör övning på övning på övning...MEN får dom resultat? Det fungerar olika för alla, men jag tror att det bästa är att köra ordentligt när man väl kör, vara fokuserad och verkligen hitta kontakten med musklerna. Det fungerar för mig i varje fall!

2 kommentarer:

  1. Styrka är nåt jag borde köra mer av men det blir aldrig av!! har du några bra tips på vilka övningar man kan köra hemma? Bålen tror jag är min svaga punkt!

    SvaraRadera
  2. julle: Bålen är jättebra att träna för att få en bättre hållning, bättre löpsteg mm. Glöm inte att även träna ländryggen också eftersom balande mellan musklerna är viktig. Oftast är man starkare i magen än i ländryggen vilket kan orsaka problem. Vanlliga crunches är toppen, plankan(stabiliseringsöving)mm.

    SvaraRadera