måndag 23 augusti 2010

Ska ni springa?


Stockholm halvmarathon närmar sig snabbt nu. Är det fler där ute som ska springa? Jag ska springa(jag har dessutom anmält mannen här hemma) han brukar annars tillhöra mitt"serviceteam" som masserar och peppar innan start. Denna gången ska vi faktiskt springa tillsammans(troligen....) och bara njuta av ett fint lopp. Jag börjar faktiskt längta lite efter den där lite nervösa känslan jag så ofta har inför en tävling. Jag kan hinna ångra mig flera gånger om varför jag utsätter mig för det, men jag är tävlingsmänniska ut till fingerspetsarna så...det hör väl till att bli lite mer lättirriterad och nervös dagarna innan..eller?

I dag blir det dubbelt upp: Lunchlöpning 10 km(redan avklarad) samt spinning i kväll. Jag kör rätt hårt ett par dagar nu för att sedan ta några dagar med mer vila och lugnare träning. Kroppen brukar svara rätt bra på det och det är kul att testa lite nya träningsupplägg!

Dessutom experimenterar jag i köket....nytt brödbak! Finns knappast något godare än hembakat bröd....!?

8 kommentarer:

  1. Jag ska springa, dock inte lika snabbt som du men ändå :)

    SvaraRadera
  2. Kan du inte komma hem till mig med en halv limpa nybakt bröd. Jag hade blivit så glad;) Nej, jag ska inte springa men kommer heja på er hemifrån.

    SvaraRadera
  3. Jag ska springa! Vi kanske ses i vimlet :)

    SvaraRadera
  4. Jepp, men det blir en "träningstävling" eftersom jag har fokus på Lidingöloppet.

    SvaraRadera
  5. Jag är anmäld, men kommer inte att utnyttja min startplats pga skada :( Annars är halvmara den optimala distansen, om du frågar mig. Tillräckligt långt för att slippa tugga syra hela vägen, men ändå tillräckligt kort för att man verkligen ska kunna trycka på.

    SvaraRadera
  6. Halvmaran ska springas, inte direkt tränad för det men utmanad av kollegor så jag kör loppet och hoppas på nytt pb.

    SvaraRadera
  7. Skall också springa, men inte i Stockholm utan i Köpenhamn dagen efter.

    Lycka till

    SvaraRadera
  8. Jaa, det blir sthlm halvmara för mig med :)

    SvaraRadera