måndag 16 augusti 2010

Styrketräning

Jag brukar inte redogöra för mina exakta styrkeövningar (har tänkt att det inte är så intressant för er läsare), men i dag gör jag ett undantag.

Jag körde ett överkroppspass på 45 minuter. Jag har kort vila mellan övningarna därför hinner jag rätt mycket på kort tid. Många har frågat mig vad jag äter innan jag kör styrka tidigt på morgonen. Jag går upp vid 06.00 och är på gymmet redan 06.30så innan träningen brukar jag försöka få i mig ett ägg, banan eller en proteindrink för att orka köra hårt även om det är tidigt. Energimässigt brukar det inte vara några problem då jag även laddar på med extra energi kvällen innan.

Smalt drag uppifrån 4*10
Tricepspress med rak stång 4*12
Brett drag uppifrån 4*10
Tricepspress med rep 4*12
Axelpress med fri stång(militärpress)3*6
Bicepscurl med samma fria stång som militärpressen 3*6
chins 3*6
dips 3*6
Axellyft åt sidan(lätta vikter med fokus på teknik)3*15

Avslutade med att stretcha.


Min alldeles egna "Yoga-guru"

Sen är det där med yogan.....ständigt dåligt samvete för att jag inte"hinner" yoga eller snarare tar mig tid att yoga! Jag körde faktiskt lite yoga häromkvällen, men jag gav upp efter en kvart då jag fick så fruktansvärt ont i huvudet med alla "hunden"övingar. Fick sedan höra av min yoga-guru här hemma att det beror på att jag är så stel i nacken och att det inte är farligt.....så...jag antar att jag MÅSTE köra mer yoga och på det sättet bli smidigare!


Tänk, den dagen jag kan göra det här!

2 kommentarer:

  1. Snygg rygg på den sista bilden!

    /Johanna

    SvaraRadera
  2. Tänk att vi alla brottas med samma dåliga samvete över den där himla yogan...

    SvaraRadera