onsdag 18 augusti 2010

Laddar.....


Stretcha är bra!

I kväll instruerar jag en 75 minuter spinning, klurar just nu på upplägget av passet. Jag kommer nog ha som två delar där jag kör en med mer fokus på uthållighet och sedan en del med intervaller. Det är faktiskt rätt mycket jobb som ligger bakom ett spinningpass (i varje fall lägger jag ner mycket tid), hitta rätt musik och ett bra upplägg som ska passa många! Just dom här 75:orna är riktigt tuffa då vi vanligtvis kör i 55 minuter så lägger man på 20 minuter till och det blir riktigt tuffa 20 minuter som ger det där lilla extra! Jag kan verkligen maxa på spinningcykeln=underbart!

Innan spinningen ska jag försöka hinna med lite styrka i gymmet, tänkte köra axlar och ländrygg. Kommer bara köra en kortare styrka på ca 30 minuter, dumt att tömma kroppen på all energi innan spinningen! Jag brukar dessutom se till att få i mig något snabbt efter styrkan t ex proteindrink så jag kan lägga all energi på spinningen!

3 kommentarer:

  1. Gör du ny klass till varje pass eller använder du samma några veckor i rad? Jag tycker själv att tre fyra veckor räcker, sen har jag tröttnat. :)

    SvaraRadera
  2. Madeleine: Jag brukar byta rätt ofta, men även improvisera en hel del då jag också tröttnar fort...

    SvaraRadera
  3. Jag vill också cykla, fast ute. Här vräker regnet ner...idag med...

    SvaraRadera